Hvad er osteopati?

Osteopati

Osteopati er baseret på traditionelle sundhedsvidenskabelige fag, som anatomi, neurologi, fysiologi, biomekanik, embryologi og patologi.

Osteopati er en helhedsorienteret behandlingsform – det betyder, at vi ikke kun behandler det sted, der gør ondt, men prøver at finde årsagen til, at det gør ondt. Det er der, vi skal sætte ind for at forebygge, at smerten kommer igen. Filosofien bag osteopati er, at når kroppen bliver korrigeret mekanisk, vil kroppens egen evne til at hele sig selv træde i kraft.

Når du undersøges af en osteopat, er målet at finde og forebygge dysfunktioner i hele kroppen. Derfor vil vi ved første møde spørge ind til hele din sundhedshistorik – ikke kun det symptom, der fik dig til at opsøge os. Det er derfor en god idé at bruge lidt tid inden dit første besøg på at tænke over, hvad din krop har været udsat for gennem tiden. Myoser, ulykker, skævheder, maveproblemer, hovedpine – det kan være med til at hjælpe os til at normalisere kroppen og at finde årsagen til det problem, der fik dig til at kontakte os.

Din behandling vil altid være individuelt tilrettelagt og afhængig af årsagen til netop dine symptomer. Det er ikke ualmindeligt, at årsagen til problemet ligger et andet sted end der, hvor du oplever smerterne eller symptomerne. Vi behandler derfor både symptomerne og selve årsagen. Derudover kan vi eventuelt give nogle basale råd og anbefalinger relateret til kost, søvn, træning og livsstil, hvis det er relevant

Skriv til os her

Har du spørgsmål skal du blot udfylde kontaktformularen så vender vi retur hurtigst muligt

osteopati på voksen mands ryg

Priser

Ved første behandling skal du forvente at sætte en time af, efterfølgende behandlinger tager ca. 45 minutter.

Hvad koster det?

• Første behandling